Жақында елордада өткен Akon концертінде қазақстандық бойжеткендер әлемге масқара болды. Әншінің әніне масайған қыздарымыз іш киімін сол жерде шешіп, шетелдік қонаққа бағыттап лақтырған. Артынша бұл іс-әрекет әлеуметтік желіге видео ретінде тарап, қазақстандықтардың ызасын келтірді. Әлеуметтік желі қолданушылары «Сұмдық, не деген ұят», «Мынау не масқара», «Қыздар, ұялмайсыңдар ма» деген сынды пікірлер жаудырды. Халықтың мұндай сыны орынды деп ойлаймын.
ҚР Ақпарат және мәдениет министрі Аида Балаева қыздардың бұл әрекетіне қатысты ойын айтты. «Әрине, ұят тірлік. Кейде шектен шығып кетеміз. Шығармашылық индустрия тұрғысынан айтатын болсам, халықаралық деңгейдегі әншілердің елге келуі – заңдылық. Біздің де әншілеріміз аудиторияларын үлкейту үшін шетелге барып концерт қояды» деді министр. Сонымен қатар А.Балаева шетелдік өнерпаздардың елге келіп, концерт беруіне тыйым салынбайтынын да жеткізді. Нақтырақ айтсақ, коммерциялық кештер болғасын, біз оларға кедергі бола алмайды екенбіз.
Иә, соңғы уақытта елімізге шет елдерден түрлі әншілер жиі келіп, өнерін паш етуді дәстүрге айналдырғандай. Бұрынғыдай емес, тәуелсіз елдің ұрпақтары бүгінде әлем мәдениетімен етене танысып, өнерін қуана тамашалайды. Ал шартараптың түкпір-түкпіріндегі өнер иелері қазақ елін де тани бастаған сынды.
Мәселен, жақында Астана мен Алматы қаласына 2000 жылдары әлемге танылған Akon, 50 Cent секілді әлемдік деңгейдегі эстрада әншілері концерт қойды. Бұл әншілер елімізге келеді дегеннен концертті тамашалуға ынтық жандар билетті аз ғана уақыттың ішінде талан-таражға салған. Оларды тамашалауға 12 мың көрермен жиналған, стадион іші-сырты лық толған. Билет құны да арзан емес екен. Екінің бірінің шетел әншісін тыңдауға қалтасы көтермейтін көрінеді, билет 20 мыңнан бастап 500 мың теңгеге дейін сатылған. Бір жағынан қуануға болады, әлемдік деңгейдегі танымал жұлдыздардың елімізге жиі келуі жалпы халықтың әл-ауқатының жақсара бастағанын да білдіреді.
Алайда шетелден әншілер шақыруды қолдамайтын қазақстандықтар да бар. Оған себептері де жеткілікті. Олардың «гонорары» аз емес. Әсіресе мұхиттың арғы бетінен ат терлетіп келетіндер 2-3 сағатта долларды шытырлатып алады да кетеді. Ақшасын алып қана қоймай күмәнді пікір қалдырып кететіндері тағы бар.
Мәселен, алматылықтардың алғысына бөленген 50 Cent-тің концерттен кейін әлеуметтік желідегі жазбасы қазақстандықтардың ашуына тиді. Әнші Қазақстанды Боратпен байланыстырып жазба жариялаған. «Алматы, Қазақстан, жарды! Егер «Борат» фильмі болмаса не айтқанымды түсінбес едіңіздер. Мен таңғалдым», деп жазды әнші. Небәрі 2 сағатта жазбаға жүзден астам қазақстандық пікір қалдырды. Олар «Борат» фильмінің Қазақстанға қатысы жоқ екенін жарыса жазып, әншінің концертіне барғанына өкінгендей сыңай танытты.
Бұл туралы ҚР Парламенті Мәжілісінің депутаты Аманжол Әлтай Үкіметке жолдаған сауалында қозғады. «Рэпердің біздің елге қарата әлеуметтік желіде айтқан алғысы келекеге айналды. Қорыта айтсақ, елімізге гастрольмен келген шетелдік әншілер мен шоумендерге аңқау елге арамза молда болып жүрген арзанқол ақыл саудалағыш түрлі «коучерлерге» ешқандай талғаусыз есігімізді айқара ашып қойдық. Соның зиянды салдарын қазір тартып жатырмыз» деді депутат.
Әрине бұл әншілерді жеке адамдар отбасылық тойларына шақырып жатса, ештеңе дей алмайсың. Алайда еліміздегі концертті ұйымдастырушылардың шетелден өнер иелерін талғамсыз шақыруы қаншалықты орынды деген заңды сауал туындайды.
Мәселен, кешегі келген Akon мен 50 Cent секілді әншілер кезінде атағы шығып, дүрілдеп тұрғанымен, бүгінде өнерге деген құштарлығы сол кездегідей емес, тіпті жаңа әндері де жарық көрмеген. Қазіргі жасөспірімдер мұндай әншілердің бар екенін де білмейді. Сонда қазақстандықтардың мұхиттың ар жағындағылар тыңдап болған әндерді бүгін тамашалауы мақтанарлық дүние ме?
Жоғарыда аты аталған өнер жұлдыздарын көмейіне бұлбұл мекендеген талантты әнші деп те айта алмайсың. Белгілі субмәдениеттің өкілдері ретінде қалыптасқан әншілер. Рас, кезінде мектеп оқушысы, студент ретінде талғамымыздан шыққан болар. Соның әсері шығар, бүгінде ұмыт болған әншілердің біздің елде қайта тулағаны. Шыны керек, олар біздің Әміре Қашаубаев, Роза Рымбаева, Димаш Құдайберген секілді әлемдік конкурстарда жүлделі болмақ түгілі, конкурсант та атанбаған.
Нақтырақ айтсам, Әміре Қашаубаев 1925 жылы Парижде өткен Дүниежүзілік сән өнері көрмесінде этнографиялық концертте «Ағаш аяқ», «Қанапия», «Үш дос», «Жалғыз арша», «Қос балапан» және тағы басқа әндерді орындап, екінші орын алып, күміс медаль иеленді. «Париж апталығы» газеті мен «Ле мюзикль» журналы Әміре Қашаубаевтың сирек кездесетін талант екенін жазса, Сарбонна университетінің профессоры Перно фонографқа оның орындауында бірнеше ән жазып алған. Осылайша Әміре Қашаубаев шетелде өнер көрсетіп, қазақ елін танытқан тұңғыш әнші болды.
Халық әртісі Роза Рымбаева 1977 жылы сол кездегі ең беделді өнер номинациясы Алтын Орфейді жеңіп алды. 1979 жылы С.Бәйтерековтың «Әлия» әнімен Стамбулда өткен халықаралық әншілер байқауында лауреат атанды. 1983 жылы Кубадағы байқауда бас жүлдені иеленді.
Ал еліміздің сүйікті әншісі Димаш Құдайберген Витебск қаласында өткен XXIV Халықаралық эстрадалық ән орындаушылар «Славян базары – 2015» байқауында гран-при жеңіп алды. 2017 жылы Димаш «Top Chinese Music Awards» номинациясының жеңімпазы атанды. Әншінің PR-директоры Алпамыс Шаримовтың айтуынша, біздің әнші «Азиядағы ең атақты әнші» номинациясына ие болған. Міне, осы секілді әншілерімізді бүгінгі жастарға кеңінен неге насихаттамасқа? Әйтпесе жасөспірімдердің Әміре мен Розаның әнін тыңдамақ түгілі кім екенін де білмейді десем қателеспеймін.
Рухани жаңғырамыз деп ұлттық жобаға қырық пышақ болып, даурығып, сұхбат жасап, танымдық шаралар өткізіп, бағдарлама жасап, белсенді жұмыс істеп, дәстүрлі өнерге көңіл бөліп жатқанымызда бір жағынан аузынан боқ сөз шығып, ән айтқан өнер иелерін төрге шығарып жатқанымыз дұрыс па? Әрине бағасын тыңдарман қауым береді. Біздікі ой салу.
Жандос ЖАЗКЕН
Пікірлер жоқ. Бірінші болыңыз!