Қарапайым халықтың қазір есігін жиі ашатын мекемелердің бірі жұмыспен қамту, әлеуметтік бағдарламалар және азаматтық хал актілерін тіркеу бөлімі мен орталықтары екені айтпаса да белгілі. Әлеуметтік көмекке жүгінгендер де, екі қолға бір күрек таппай жүрген азаматтар да бұл мекемені айналып өтпесі хақ. Тіпті кәсіппен айналысу үшін қайтарымсыз қаражатты да арнайы комиссия мүшелерінің шешімімен жоба авторларына үлестіретін осындай мекемелер. Осы ретте жергілікті халық мемлекет тарапынан көрсетілетін қолдауларға қол жеткізіп жатыр ма, аудандағы жұмыссыздық деңгейін төмендетуде нендей шаралар қолға алынуда, алғашқы жарты жылдықта қанша тұрақты жұмыс орны ашылды? Осы және өзге де сауалдарымызға жауап алу үшін аудандық жұмыспен қамту, әлеуметтік бағдарламалар және азаматтық хал актілерін тіркеу бөлімі басшысы Қанат Бөленбаевпен сұхбаттасқан едік…
– Қанат Шамшатұлы, қарапайым халықты әлеуметтік көмек, жәрдемақылармен қамту жұмыстары қалай жүріп жатыр, жалпы аудан жұрты сала қызметкерлерінің жұмысына, мемлекеттің қолдау шараларына көңілі тола ма?
– 2023 жылдың шілдесіне дейін атаулы әлеуметтік көмек 1 242 адамға берілді. Тұрғын үй көмегін көрсетуге аудан бюджетінен 4523 мың теңге қаралған. Бүгінгі күнге 18 отбасының 44 мүшесіне 527,1 мың теңге тағайындалып, төленді. Одан бөлек «Отан Даңқ» орденімен наградталған, республикалық құрметті атағына ие болған, Ұлы Отан соғыс жылдарында тылда кемінде 6 ай жұмыс істегендерге, Чернобыль апатының зардабын жоюға қатысқандарға, Кеңес армиясының мүгедек азаматтарына жәрдемақылар төленді.
– Мүгедектігі бар адамдардың құқықтарын қамтамасыз ету және олардың өмір сүру сапасын жақсарту бағытында нендей шаралар қолға алынуда?
– Аудан бойынша мүгедектердің орталықтандырылған деректер қорына сәйкес, 2023 жылы шілдеге дейін 972 мүгедектігі бар адам тіркелген, оның ішінде 18 жасқа дейінгі мүгедектігі бар балалар саны – 222.
Мүгедектерді сауықтыру жеке оңалту бағдарламасы негізінде жүзеге асырылады. Барлығы 409 жеке оңалту бағдарламасы даярланып, 276-сы орындалды. 2022 жылдың ауыспалы ЖОБ қоса есептегенде 1124-і орындалды.
2023 жылы шілдеге дейін 540 мүгедектігі бар адам міндетті гигиеналық құралдармен, 48-і таяқпен, 14-і балдақпен, 2-еуі жетекарбамен, 33-і креслоарбамен, 74-і санаторлы-курорттық жолдамамен, 72-сі тифлотехникалық құралдармен, 12-сі сурдотехникалық құралдармен, 70-і протездік ортопедиялық құралдармен қамтамасыз етілді. Есту кемістігі бар 6 мүгедектігі бар адамға 1 ымдау тілі маманы, жүріп-тұруы қиын І топтағы мүгедектігі бар 94 адамға жеке көмекші қызмет көрсетуде. Облыстық мүгедектерді оңалту орталығына баруға өтініш білдіргендерден шілдеге дейін 38 адам жіберілді. Оның ішінде 12-сі – зейнеткер.
– Халықты жұмыспен қамтудың өңірлік картасын іске асыру бойынша алғашқы алты айда нендей жұмыстар жүзеге асырылды? Жалпы, ауданда жұмыссыздық деңгейін төмендетуде басқа қандай шаралар қолға алынуда?
– 2023 жылға жоспарланған халықты жұмыспен қамту динамикасы бойынша 2 927 жұмыс орны ашылу керек. Оның ішінде 1 722-сі – тұрақты, 1 205-і – маусымдық. шілдеге дейін 1 638 жұмыс орны ашылды. Олардың – 317сі тұрақты, 1022-сі – маусымдық.
Ұлттық жобалар аясында жоспар 46 адам болып бекітілсе, 33 адам жұмыспен қамтылып, 28 жұмыскерге міндетті зейнетақы жарналары төленіп, 1 зейнеткер мен 1 мүгедектігі бар адамға төленбеді.
– Қазір мемлекет тарапынан кәсіп бастауға барлық жағдай жасалған. Тіпті жаңа жобаларды жүзеге асыру үшін қайтарымсыз қаражат та қаралып отыр. Тұрғындардың кәсіп бастауға ынтасы қалай және осы күнге дейін қанша жоба қаржылай қолдау тапты?
– Жаңа бизнес-идеяларды іске асыруға арналған мемлекеттік грантқа қаралған қаржы – 198,7 млн теңге, 144 адамға беру жоспарланған. Жыл басынан бері 2 рет комиссия отырысы өтті, 72 адам комиссияның оң шешімін алды. Жаңа бизнес идеяларды іске асыруға арналған грант жеңімпаздарына 99,4 млн теңге қаржы төленді. Тұрғындардың кәсіп бастауға ынтасы жоғары.
– Негізінен бұл қаржылай қолдауға кімдер қол жеткізе алады?
– Бұл грантты да жоба авторларына үлестірудің өз тәртібі бар. Комиссия мүшелері осыны жүзеге асырады. Ал «Қаржылай қолдаудың игілігін кімдер көре алады?» деген сауалға келсек, біріншіден, грант алуға өтініш бергенге дейін үш жылдан кем дара кәсіпкер ретінде тіркелгендер өз жобаларын ұсыну арқылы қайтарымсыз қаржылай қолдауға қол жеткізе алады. Екіншіден, атаулы әлеуметтік көмекті, көпбалалы отбасыларға және оның жұбайына төленетін жәрдемақыларды, асыраушысынан айырылған жағдайда төленетін әлеуметтік жәрдемақыларды алушыларды, қоныс аударушыларды, қандастарды, еңбекке қарсы көрсетілімдері жоқ мүгедектігі бар адамдарды, мүгедектігі бар бала тәрбиелеп отырған адамдарды және оның жұбайы, халықтың әлеуметтік осал топтары да бұл қолдаудың игілігін көре алады.
Грант жаңа бизнес идеяларды іске асыру үшін қайтарымсыз негізде 1 млн 380 мың теңгеге дейінгі мөлшерде беріледі. Жоба авторына нысаналы мақсаты бойынша қажетті еңбек құралдарын, мүкәммалды, технологиялық жабдықты, жануарларды, малды, құстарды, көшеттерді, бұталарды, тұқымдарды сатып алу, коммерциялық жылжымайтын мүлік объектілерінің, сондай-ақ сауда объектілерінің, оның ішінде сауда объектілерінің аумағында бастапқы бизнесті өткізуге арналған үй-жайларды, оның ішінде сауда объектілерін жалдау ақысын төлеу, жалға алуға, пайдалануға, сенімгерлік басқаруға беріледі. Бұл мақсатқа ауданға былтыр 283,2 млн теңге қаралған.
Біз жыл соңына дейін жоғарыда айтып өткен санаттарға жататын 231 жергілікті тұрғынды қайтарымсыз қаржылай қолдадық. Бұл ауданда басқа да мемлекеттік бағдарламаларды былай қойғанда, тек осы гранттың нәтижесімен 231 кәсіпорын ашылды деген сөз. Бастапқыда әр жоба авторына үлестірілетін грант көлемі 555 мың, одан кейінгі жылы 583 мың теңге болды. Биыл оның көлемі бірнеше есеге артып отыр. Бұл қаржымен шағын кәсіп бастап, оның игілігін көруге толық мүмкіндік бар деп ойлаймын. Әрине ол үшін бөлінген қаржы тек бір мақсатқа жұмсалуы керек. Биыл да гранттың көлемі артты. Яғни 1 млн 380 мың теңгені құрап отыр. Әлбетте бұл қаражатпен үлкен бизнес бастауға болмайтын шығар, алайда шағын кәсіп бастап, оның көкжиегін кеңейтуге жол ашуға болады.
– «Қаржы бір мақсатқа жұмсалуы керек» дейсіз және оның қандай мақсаттарға жұмсалуы қажеттігін жоғарыда тізбелеп атап кеттіңіз. Алайда кейбір жоба авторларының ағайын-туыстарынан, жақындарынан қажетті мүлікті сатып алған болып, кәсіпті бастамауы да мүмкін ғой. Бұл жағына бақылау бола ма?
– Сауалыңыз орынды, мұндай жағдайлардың болуы әбден мүмкін. Бағана жоғарыда атап кеттім, тағы да қайталап айтамын, бұл қайтарымсыз қаржыны жоба авторларына үлестірудің өзіндік тәртібі бар. Сол тәртіптің қатарында сіз көтеріп отырған мәселе де қамтылған. Негізінен жұбайынан, жақын туыстарынан еңбек құралдары, мүкәммал, технологиялық жабдық, жануарлар, мал, құстар, көшеттер, бұталар, тұқымдар сатып алынбайды, сондай-ақ бастапқы бизнесті іске асыруға үй-жайлар жалға алынбайды. Гранттар тұтынушылық мақсаттарға, несие қарыздарын өтеуге, жылжымайтын тұрғын үй сатып алуға және салуға, жер учаскелерін сатып алуға, акцизделетін өнімдер өндіруге берілмейді.
Бақылау болады. Олай болмаса, сіз айтып отырған жағдайлар көптеп орын алар еді. Біз жоба авторлары қаржылай қолдау тапқаннан 3 айдан кейін олардың комиссия мүшелері алдында қорғаған жобалары жұмыс жасап жатыр ма, жоқ па, бөлінген қаражатты әлгіндей мақсаттарға жұмсады ма, осыған бақылау жүргіземіз. Заңнама талаптары бұзылған жағдайда тиісті қаражат қайтарылады. Сондықтан алдағы уақытта үміткерлерге айтарым, тек кәсіп бастауға мақсатпен келсе деймін.
– Бұған дейін де бірнеше рет комиссия отырысы өтті. Алдағы уақытта да жалғасын табады. Әлі де бұл грантқа қол жеткізуге үміттілер қалай құжат тапсырады және өзінің қайтарымсыз қаржылай қолдауды алушылар тізіміне енгенін қалай біледі, Олардың одан кейінгі міндеті қалай?
– Грант нысанында қолдау шараларын қаржыландыру республикалық және жергілікті бюджеттердің, Қазақстан Республикасы Ұлттық қорынан берілетін нысаналы трансферттердің қаражаты, сондай-ақ Қазақстан Республикасының заңнамасында тыйым салынбаған көздерден жүзеге асырылады. Гранттар алуға өтініштерді қабылдаудың басталғаны туралы хабарландыру өтініштер қабылданғанға дейін 10 күн бұрын халықты жұмыспен қамту мәселелері жөніндегі уәкілетті органның ресми интернет-ресурсында жарияланды. Гранттар алу үшін өтініштерді қабылдау лектер бойынша жүзеге асырылады. Порталда өтініштерді қабылдау мерзімі әр лекте 10 жұмыс күнін құрайды. Грант алуға үміткер осы қағидаларға сәйкес, нысан бойынша электрондық цифрлық қолтаңбамен куәландырылған өтініш береді.
Грант алуға өтінім беру үшін порталда тіркелгеннен кейін қайтарымсыз қаржы алуға үміткер осы қағидаларда көрсетілген шарттар сәйкестігіне және мерзімі жүгінген сәтте үш жылдан аспайтын «Бастау Бизнес» жобасы бойынша кәсіпкерлік негіздерін аяқтау туралы электрондық сертификаттың немесе бұрын қатысқаны туралы сертификаттың болуы автоматты түрде тексеріледі. Көрсетілген талаптарға сәйкес келгенде грант алуға үміткер порталда бизнес-жоба үлгісін осы қағидаларға сәйкес жүктейді, оны толтырады және порталда жеке кабинетіне тіркейді.
– Ал комиссия отырысында өз жобаларын қорғағандар қаржылай қолдауға лайық деп танылғанын немесе жобасы қолдау таппағанын қалай біледі?
– Комиссия отырысы аяқталғаннан кейін Халықты жұмыспен қамту орталығының қызметкері 2 жұмыс күні ішінде комиссия шешімін отырыс хаттамасына және грант алушылардың қалыптастырылған тізіміне сәйкес «Еңбек нарығы» ААЖ-ға енгізеді. Барлық жоба қорғалатын отырыстың шешімі «Еңбек нарығы» ААЖ-ға енгізілгеннен кейін грант алуға үміткер порталдағы «Жеке кабинет» арқылы грант беру-бермеу туралы тиісті хабарлама алады. Ал комиссия грант беру туралы шешім қабылдаған кезде грант алуға үміткер тиісті хабарламаны алған сәттен 3 жұмыс күні ішінде порталдағы банк деректемелері бар банк шотын ұсынады, ол «Еңбек нарығы» ААЖ-ға жіберіледі. Көрсетілген мерзімде банк шотын ұсынбаған үміткерге комиссияның грант беру туралы бұрын алған шешіміне қарамастан қайтарымсыз қаражат берілмейді. Бұл ретте үміткер келесі лектерде грантқа қайта өтінім бере алады.
Халықты жұмыспен қамту орталығы грант алушының банкдеректемелері бар банк шотын алған күннен 3 жұмыс күні ішінде жаңа бизнес идеяларды іске асыруға грант беру туралы шартқа қол қояды және грант алушының порталдағы жеке кабинетіне жібереді. Ал жобасы қаржылай қолдауға лайық деп танылған үміткер шартты алған сәттен 3 жұмыс күні ішінде порталда, жеке кабинетте Шартқа электрондық цифрлық қолтаңбамен қол қояды, ол «Еңбек нарығы» ААЖ-ға жіберіледі.
– Ал бұл талаптарды орындау үміткер тарапынан кешеуілдесе қалай болады?
– Өкінішке орай егер грант алушы белгіленген мерзімде порталдағы жеке кабинетте Шартқа қол қоймаса, онда автоматты түрде грант алмайды, сондай-ақ ағымдағы қаржы жылында грант алуға одан әрі өтініш бере алмайды. Халықты жұмыспен қамту орталығы шарт жасалғаннан 5 жұмыс күні ішінде грант алушының ағымдағы банк шотына ақша қаражатын аударуды жүзеге асырады және грант алушының деректерін ауданның, облыстық маңызы бар қаланың, республикалық маңызы бар қаланың, астананың салық органына береді. Грант алушы оны алған күннен бастап 3 ай ішінде Қазақстан Республикасының салық заңнамасына сәйкес, салық органдарында өз қызметін тіркейді.
Бизнес жобаны іске асырудың нысаналы пайдаланылуын грант алушы порталда растайтын құжаттарды ұсыну арқылы он екі ай ішінде тоқсан сайын растайды. Грант алушы оны алған күннен бастап 12 ай ішінде, бизнесті кеңейтуге бағытталған шараларды қоспағанда, жұмыспен қамтуға жәрдемдесу шараларына қатысуға жіберілмейді. Жобасы қолдау тапқан автор гранттық қаражаттың нысаналы мақсаты бойынша пайдаланылғанын немесе грант қаражатының пайдаланылмағанын растау болмаған кезде шарт жасалған күннен бастап 3 ай ішінде портал арқылы қаражатты толық ерікті түрде қайтаруға өтінім береді. Қаражат толық көлемде пайдаланылмаған жағдайда порталдағы «Жеке кабинетте» тиісті өтініш беру арқылы қаражатты ішінара қайтаруды жүзеге асырады.
– Ауданда осыған дейін қанша рет комиссия отырысы өтті, онда қанша жоба қорғалып, қаншасы қолдау тапты?
Жалпы, осыған дейін юірнеше реет комиссия отырысы өтті, әр комиссия отырысында қаншама жоба қаралады. Оның кейде үштен бірі, кейде үштен екісі қолдау тауып жатады. Соңғы рет маусым айында өтті. Екі қолға бір күрек таппай жүрген азаматтар жоқ емес, олар үшін бұл таптырмас мүмкіндік екені анық. Осы ретте мемлекеттік бағдарламаның бір жағынан өңірдегі жұмыссыздық мәселесін тұсауға үлкен қолғабыс болып жатқанын айта кеткен жөн. Үміткерлердің ішінде өз жобасы арқылы қосымша тағы бір адамды жұмыспен қамтуға талаптанып отырғандар да бар болып шықты. Бұл – қуанышты жағдай, әрине.
– Комиссия отырысында қорғалған жобалардың басым бөлігі – әдеттегідей мал шаруашылығына бағытталған таптаурын жобалар. Бұл бізде басқа да кәсіп түрлеріне жергілікті халықтың қызығушылығы жоқтығын аңғарта ма, әлде одан басқа кәсіпорын өнімдеріне сұраныс жоқтығын білдіре ме?
– Бұл ойыңызбен келіспеймін, «мал шаруашылығын таптаурын жоба екен» деп кәсіптің бұл түрінен қашуға тағы болмайды. Тіпті олай деуге де өз басым келіспеймін. Бағана сөз басында да айттым, бастысы қаражат өз мақсатына жұмсалса, бұл грантпен кез келген шағын кәсіп ашып, оның жемісін көруге болады. Біз мал шаруашылығын қалай таптаурын жоба дейміз? Біріншіден, рас, бұл – біздің қазақтың атакәсібі. Содан да болар, халықтың басым бөлігі оған қызығушылық танытып отырғаны. Алайда сіз қазір білесіз бе, нарықтағы еттің бағасы қанша, сүт өнімдерінің ше? Олардың қымбаттауына не себеп? Әрине сұраныстың артуы. Ал кәсіпте сұраныс пен тапсырыс маңызды рөл атқарғандықтан мен өз басым мал шаруашылығын таптаурын жоба демес едім.
Қазір аудан орталығын былай қойғанда, ауылдық елді мекендерде де сүт және ет өнімдерін сатып алып отқандар көп. Тіпті қаншама бас малы болса да, оны далада ұстап, өзінің күнделікті тұрмыста тұтынатын сүт, ет өнімдерін сатып алатындар да жетерлік. Аймақтың бас шаһарын айтпаса да белгілі. Бұл Мал шаруашылығы бағытында кәсіп бастағандарға таптырмас мүмкіндік екені анық. Міне, мен бұл бағыттағы жоба авторларын осы мүмкіндікті құр жібергісі келмейді деп ойлаймын. Оның үстіне біз – аграрлы өңірміз. Сондықтан бір жағынан мал азығы да айтарлықтай қиынға соқпайды деп ойлаймын.
«Басқа да кәсіп түрлеріне жергілікті халық тарапынан сұраныс жоқ» дегенге де келіспеймін. Неге жоқ, мәселен, былтыр комиссия отырыстарында наубайхана ашу, балалардың ой-өірісін дамытатын орталықтар ашу, кондитерлік өнімдер өндіретін цехты іске қосу, тігін цехын ашу сынды жобалар болды. Биыфл да қаржылай қолдау тапқан жобалар қатарында мұндай кәсіп түрлері бар. Біз олардың басым бөлігін қолдадық. Әсіресе бізді ауылдық елді мекендер халқының да кәсіпке деген қызығушылығы бары қуантты. Кешеге дейін қорғалған жобалардың басым бөлігі ауылдық округтерге тиесілі десем, өтірік емес. Олардың да арасында ауылда тек мал шаруашылығын емес, басқа да кәсіпті жүзеге асыруды өз жобаларына арқау еткендер көп болды.
– Қанат Шамшатұлы, былтыр, алдыңғы жылы қайтарымсыз қаржылай қолдау тапқан жобалардың ішінде әлі күнге дейін жұмыс жасап тұрғаны, тіпті кәсібінің көкжиегін кеңейтіп жатқандары бар ма?
– Ондайлар баршылық, егер ел бұл бағдарламаның игілігін көрмесе, ауданда шағын кәсіпкерліктің дамуына қайтарымсыз қаражаттың пайдасы болмаса, бізге жыл сайын оны үлестірудің не керегі бар? Бастысы, қаражат халыққа үлестірілуде және ол бір жағынан кәсіпкерлік саласының дамуына, өңірдегі жұмыссыздық мәселесін тұсауға қолғабыс болып отыр.
Өткенде әлеуметтік желідегі парақшасы бойынша үйдегі балаларым тортқа тапсырыс беріпті. Бағасы да қалтаға қонымды. Айтылған уақытта үйге кондитерлік өнім де келді. Сұрастырсам, ол 2020 жылы дәл осындай комиссия мүшелері алдында өз жобасын сәтті қорғап, шағын цех ашыпты. Бүгінде біз оның өнімін әлі де тұтынып отырмыз. Ол оған дейін өз үйінен күніне 2-3 тапсырыс қабылдап, тәтті өнімдерімен халықты қамтамасыз еткен екен. Негізінен кәсіпкер өнімнің бұл түріне сұраныс жоғары екенін айтады. Алайда оның бәрін қабылдауға оның кейбір құрал-жабдықтарының жоқтығы қолбайлау болыпты. Енді қазір цех иесі күніне 20-25 тапсырыс қабылдауға мүмкіндігі барын айтады. Осы кездің өзінде жергілікті тұрғындардан күніне 8-9 тапсырыс түседі екен. Мен мұны қайтарымсыз қаржылай қолдаудың игілігі деп ойлаймын.
Ауылдық елді мекендерде де қайтарымсыз қаражат алып, бірнеше жылдан бері әлі күнге дейін жұмыс жасап тұрған жобалар бар. Алдағы уақытта біздің тарапымыздан қолдау тапқан жаңа жобалар да өміршең болады деп сенемін.
– Негізінен тиісті қаражатпен тез аяққа тұру үшін кәсіптің қай түрімен айналысқан дұрыс? Маман ретінде жоба авторларына, әлі де жоба дайындаймын деп жүрген тұрғындарға осы ретте қандай кеңес бересіз?
– Біріншіден, мен кәсіпкер емеспін, екіншіден, «Үміткерлерге мына жобаны қорғасаң, былай болады» деп айтқан орынсыз деп ойлаймын. Ол өзінің ойындағы істі ғана өз жобасына арқау етсе, оның жемісін көреді деген сенімдемін. Сіздің бағана бір сауалыңыздың арасында айтқан сөзіңіз есіме оралып отыр. Мәселен, сіз бағана мал шаруашылығын таптаурын жоба дедіңіз. Ал біреу әлі де кәсіптің бұл түрінен пайда табамын дейді. Сол сияқты ғой. Әркімнің бұл салада ойы әрқалай. Мен мысалға мал шаруашылығын олай демес едім. Себебі бұл салада енді іс бастап, оның жемісін көріп жатқандар бар. Бастысы, жобаның өніміне сұраныс болғаны маңызды. Кәсіпкерлік саласында осы маңызды рөл атқарады деп ойлаймын.
– Қазір ел ішінде қайтарымсыз қаражатқа қол жеткізуге қатысты сан сауал бар. Бұл мәселеге кеңірек тоқталғанымыз да сондықтан. енді тақырыпқа ойысайық. Жалпы, әлеуметтік жұмыс орындарымен жұмыссыздарды қамтамасыз ету деңгейі қалай?
– Бұл мақсатқа қаралған қаржы 33,9 млн теңгені құрайды, жоспар бойынша 41 адамды қамтамасыз етуіміз керек. 2023 жылы 1 шілдеге дейін 37 адам әлеуметтік жұмыс орны бағдарламасына жолданып, жоспар 90,3 пайызға орындалды. Оның ішінде 5 адам аяқтап, тұрақты жұмысқа орналасты. Әлеуметтік жұмыс орындарына қатысушыларға 3,9 млн теңге қаржы төленді.
Жастар тәжірибесіне қаралған қаржы 411,1 млн. теңгені құрайды, жоспар 331 адамды жұмыспен қамтуды көздейді. 2023 жылы 1 шілдеге дейін 200 адам жастар тәжірибесінің қатысушысы болып табылды. 2022 жылдан жалғастырушы 169 адам бар. Оның ішінде 89 адам аяқтап, 16 адам тұрақты жұмысқа орналасты. 2023 жылға 31 адам жастар тәжірибесіне жолданды, қатысушыларға 89,8 млн. теңге қаржы төленді.
Ақылы қоғамдық жұмыс орындарына 2023 жылы 1 шілдеге дейін 922 адам жолданып, жоспар 113,7 пайызға орындалды. Қоғамдық жұмысты 137 адам аяқтап, 59 адам тұрақты жұмысқа орналасты. Ақылы қоғамдық жұмысқа қатысушыларға 354,6 млн теңге қаржы төленді.
Мемлекеттік қолдау шараларынсыз жоспар бойынша 999 адам жұмыспен қамтылу қажет болса, 2023 жылы шілдеге дейін 299 адам (29,9%) жұмысқа орналасты. Алғашқы жұмыс орындарына қаралған қаржы 59,3 млн теңге, жоспар бойынша 40 адамды жұмыспен қамту керек. 2023 жылы 1 шілдеге дейін 20 адам қатысушысы болса, оның 12 адамы 2022 жылдан жалғастырушы болып табылады. 2023 жылы 8 адам алғашқы жұмыс орнына жолданды, қатысушыларға 8,8 млн теңге қаржы төленді.
Ұрпақтар келісім шартына қаралған қаржы 3,7 млн. теңгені құрайды, жоспар бойынша 6 адамды жұмыспен қамту көзделген. 2023 жылы 1 шілдеге дейін 1 адам жолданып, 520,1 мың теңге қаржы төленді. Күміс жас жобасына қаралған қаржы 19,1 млн. теңгені құрайды, жоспар бойынша 22 адамды жұмыспен қамту қажет. 2023 жылы 23 адам жолданды, қатысушыларға 6,1 млн. теңге қаржы төленді.
Жұмыс берушілердің өтінімі негізінде қысқамерзімді курстарға оқытуға қаралған қаржы 20,7 млн. теңге болып табылады. Жоспар бойынша 46 адамды қысқамерзімді оқумен қамту көзделген. Оқудың басталуы 2023 жылы тамыз-қыркүйек айларына белгіленген.
Қызылорда облысы прокуратурасының 2023 жылғы 12 сәуірдегі №2-10-23-03003 ұсынысына сәйкес жұмыспен қамту бағытындағы заң бұзушылықтары бойынша 2023 жылы жұмыспен қамтудың белсенді шараларына жолданған 1105 адамға 65 943 мың теңге көлемінде экологиялық үстемақы төленді.
– 2023 жылы Жалағаш ауданы бойынша пробация қызметінің есебінде тұрған адамдарды және бас бостандығынан айыру орындарынан босатылған адамдарды жұмысқа орналастыру үшін жұмыс орындарына квоталар белгілеу бойынша нендей шаралар қолға алынуда?
– Аудан бойынша жаза өтеу орындарынан босатылған және аудандық пробация қызметінде есепте тұрған азаматтардың саны – 48, оның ішінде 43 пробация қызметінде және 5 полиция бөлімінде есепке алынған.
«2023 жылға Жалағаш ауданы бойынша пробация қызметінің есебінде тұрған адамдарды және бас бостандығынан айыру орындарынан босатылған адамдарды жұмысқа орналастыру үшін жұмыс орындарына квоталар белгілеу туралы» Жалағаш аудан әкімдігінің 2022 жылғы 15 қарашадағы №217 қаулысымен бас бостандығынан айыру орындарынан босатылғандар үшін 1 жұмыс орны және аудандық пробация қызметінің есебінде тұрған адамдарға 5 жұмыс орындарына квоталар белгіленіп, 6 квота толығымен орындалды.
Мүгедектігі бар адамдар үшін жұмыс орындарына квотаға келсек, Жалағаш ауданы әкімдігінің «2023 жылға мүгедектігі бар адамдар үшін жұмыс орындарына квоталар белгілеу туралы» 2022 жылдың 15 қарашасында №216 қаулысымен 4 мекемеге 6 жұмыс орындарының саны бекітіліп, 3 жұмыс орнына 3 адам жолданды. Алдағы уақытта, қалған квоталар бойынша жұмыстар жыл аяғына дейін орындалатын болады.
– Азаматтық хал актілерін тіркеу секторы бойынша атқарылған жұмыстар көңіл көншіте ме?
– Жалағаш аудандық жұмыспен қамту, әлеуметтік бағдарламалар және азаматтық хал актілерін тіркеу бөлімінің АХАТ секторы бойынша 2023 жылдың 1 шілдесіне дейін барлығы 487 азаматтық хал актілер жазбасы тіркелді. Оның ішінде 316-сы бала тууды тіркеу, 79-ы неке қиюды тіркеу, 82 қайтыс болуды тіркеу, 8-і некені бұзу, 2-і азаматтық хал актілерін жазбаларын қалпына келтіруге негізделген.
Қайталама куәліктер немесе анықтамалар беруді мемлекеттік тіркеу бойынша акт жазбаларына барлығы 186-сы берілді. Оның ішінде 120-сы Халыққа қызмет көрсету орталығы, 66-сы электронды үкімет порталы арқылы жүзеге асырылды.
Азаматтық хал актiлерiндегi жазбаларға өзгерiстер, толықтырулар мен түзетулер енгiзу бойынша 21-і акт жазбаларына толықтырулар мен түзетулер енгiзіліп, қайталама куәліктер берілді. І тоқсанда 2023 жылдың 10 ақпанында «Азаматтық хал актілері жазбаларына өзгерістер, толықтырулар мен түзетулер енгізу», «Азаматтық хал актілерін тіркеу қайталама куәліктер немесе анықтамалар беру» туралы семинар өткізілді. 2022 жылдың 28 наурызында «Отбасы – ұлттық тірегі» туралы мақала Жалағаш жаршысы газетіне жарияланды. ІІ тоқсанда 2023 жылдың 27 маусысында «Мемлекеттік тууды тіркеу», «Атын, әкесінің атын және тегін ауыстыруды мемлекеттік тіркеу» туралы халыққа қызмет көрсету қызметкерлерімен семинар өткізілді. 2023 жылдың 10 маусымында «Мемлекеттік тіркеу қалай жүргізіледі?» туралы мақала «Жалағаш жаршысы» газетіне жарияланды.
– Сұхбатыңызға рахмет!
Сұхбаттасқан
Ерлан СОЗАҚБАЕВ
Пікірлер жоқ. Бірінші болыңыз!